Å skape en god dag :)

Hvordan starte dagen på best måte?

Visste du at i de første sekundene etter at du har våknet så er du i total balanse? Før gårsdagens stress, dagens gjøremål, plikter, og andre ting skaper tankespinn. Og det som var et perfekt utgangspunkt å starte dagen på ender i irritasjon, frustrasjon og fortvilelse.

Vi har alle vært der, våknet fra en deilig drøm eller tanke før frykten eller redselen av noe vi ikke har gjort, burde ha gjort, av dårlig samvittighet, en vond kropp, regninger som skulle vært betalt og huset som skulle vært vasket.

Denne irritasjonen, smerten, frykten og stresset for ikke å strekke til, ikke få til, eller ha nok tid setter standarden for hvordan resten av dagen din blir.

Men hvis vi da går tilbake til det at vi er i total balanse de første sekundene fra vi våkner, så har vi en unik plattform til å fore tankene våre, følelsene våre og kroppen vår med godhet og kjærlighet uansett fra hvilken ståsted du er på.

Vi har alle noe å være takknemlig for.. Uansett. Det kan være noe som: -Jeg er så takknemlig for at jeg lever. -Takk for at jeg har en seng å sove i. -Takk for at jeg får våkne opp til enda en dag. -Takk for at jeg er frisk. -Takk for at alt alltid ordner seg for meg. -Takk for alle jeg elsker og som elsker meg.

Det kan ta 2 min, 5 min eller 10 min. Denne måten å starte opp sinnet og kroppen på vil gjøre underverker. Og vil gi deg et helt annet utgangspunkt for starten av dagen.

Jeg pleier å si at du skal gi det 30 dager. Jeg gir deg en 30 dagers garanti, livskvaliteten din vil øke og bevisstheten din vil endres på bare 30 dager.

Så det jeg ville ha gjort hver morgen er:

-Starte med en gang du våkner med å snakke fint til deg selv, tenke fine tanker, se for deg at du har en fantastisk dag foran deg, og vær i tillit til at alle situasjoner du vil komme i, mennesker du vil møte så vil du takle det på den beste måten.

Etter dette kan du stå opp, spise og gjøre deg klar for dagen. Men før du begynner dagen så vil jeg at du skal sette deg ned igjen og puste dypt fra magen i 5-10 min. Lukke øynene og ta dype magepust. Viktig at du her slapper helt av i brystet og skuldrene. Magen utvider seg når du puster inn, og inn når du puster ut. Ha like mye innpust som utpust. I begynnelsen kan det for mange være vanskelig å finne fokus, og tankene vil fort vandre. Du kan da telle til 4 på innpust og 4 på utpust. Når du etterhvert kommer i fokus så kan du slippe tellingen.

Og etter dette så er du klar til å starte dagen.

Som skrevet ovenfor så lover jeg deg at dette vil redusere stress, gi mer tid, gjøre deg mer positiv og bedre din livskvalitet betraktelig.

Så jeg gir deg en 30 dagers utfordring, du har ingenting å tape..

Masse lys og kjærlighet fra Marianne.

10 Liker